Saturday, April 23, 2011

tragedi jumaat semalam..

semalam aku pulang..keletihan..urgh dalam hati mahu aje aku ponteng solat jumaat..
akal setan memang selalu singgah kalau hati nurani xbersih..jauh dari tuhan..
itu yang ustaz slalu pesan..
sampai ke rumah, aku masuk ke bilik..barbaring di katil..terlelap..
terkejut pabila terdengar pintu diketuk..
suara nyaring ibuku menyuruhku ke masjid.."sudah pukul satu petang"..fikirku..
suara katilku berbunyi pabila aku bangun..menunjukkan usia usangnya hampir separuh abad..
mataku masih lesu..arghh..berjalan pun masih dengan gaya seorang lelaki mabuk air setan..
kucapai tuala mandiku..seingatku, tuala ini ku guna agak lama juga..
ada lubang2 kecil di tualaku menunjukkan usia usangnya.."barang lama bai, susah nak buang.."
itulah tabiatku..suka gunakan benda2 yang aku biasa guna..n benda lama..
"sengih dalam hati"..aku sudah gila agaknya, slalu fikir perkara yang xberfaedah..
masuk ke bilik air..mandi air telaga..sejuk sampai ke tulang..aku suka..rasa seperti aku dizaman kanak2..
sebelum ke sekolah..
sedang ku terkenang-kenang.."woiii!!semayang nungg!!,mandi ape lame-lame ning!!"
terdengar suara ibu dari luar..slang pekat terengganu..'very pure' fikirku..
aku yang agak tergesa-gesa..segera mengambil tuala yang ku sangkut pada paku di bilik air..
PRAKKK!!!..aiseyh..barang lama..tuala terkoyak bai..
waaa..bahana betulla..baru nk puji diri sendiri sket..sob3..
ape lagi.."tolonggg...tolonggg..mak, bagi ler tuala selai..yg ni terkoyak rabak dah nie..


itulah cerita aku semalam...sedih x?chesss...wat malu jantan je..

No comments:

Post a Comment